Δεν υπάρχει "ιδιωτικός χώρος" στο Facebook. Το καταλάβαμε, ή...


Πρώτα είχαμε ομάδες για τα πολιτικά δικαιώματα που ζητούσαν την παραίτηση των κορυφαίων στελεχών του Facebook, επειδή επέτρεψε "viral" προπαγανδιστικές και "φανατισμενες καμπάνιες" να διαδοθούν στην πλατφόρμα.
Τώρα, η απαίτηση να παραιτηθεί ο Ζούκεμπεργκ έχει φουντώσει μετά από ένα δημοσίευμα-βόμβα των NY Times, που περιγράφει λεπτομερώς την "ειδική συμφωνία" του κολοσσού των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης με εταιρείες τεχνολογίας, όπου τους δίνεται πρόσβαση στα στοιχεία των χρηστών και στα προσωπικά τους μηνύματα, χωρίς την συναίνεσή τους. 

"Ένα απίστευτα δριμύ κατηγορητήριο για το Facebook, σε κάθε του παράγραφο" το χαρακτήρισε ο διευθυντής του Ιδρύματος για την Ελευθερία του Τύπου, Trevor Timm, το οποίο είναι το τελευταίο σε μια σειρά πρόσφατων αποκαλύψεων για την παρεμβατική -και ίσως παράνομη- πρακτική του Facebook σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα.
Αναφέροντας εκατοντάδες σελίδες εσωτερικών αρχείων της εταιρείας και συνεντεύξεις με δεκάδες πρώην εργαζόμενους, οι Times αποκαλύπτουν ότι "το Facebook επέτρεψε στη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft να βλέπει τα ονόματα των φίλων όλων, ουσιαστικά, των χρηστών του, χωρίς τη συγκατάθεσή τους" και "έδωσε στο Netflix και το Spotify την δυνατότητα να διαβάζουν τα προσωπικά μηνύματά τους".

Επίσης, οι Times βρήκαν ότι "το Facebook επέτρεψε στο Amazon να αποκτήσει τα ονόματα των χρηστών και πληροφορίες επικοινωνίας μέσω των φίλων τους και επέτρεψε στο Yahoo να βλέπει τη ροή αναρτήσεων των φίλων, μέχρι και φέτος το καλοκαίρι, παρά τις δημόσιες δηλώσεις ότι είχαν σταματήσει να τα μοιράζονται αυτά, εδώ και μερικά χρόνια".

"Το facebook είναι ένα δημόσιο τραστ που έχει χάσει την εμπιστοσύνη μας" έγραψε ο συγγραφέας και πολιτικός αναλυτής του NBC, Anand Giridharadas, απαντώντας στο δημοσίευμα των Times. " Ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ πρέπει να παραιτηθεί τώρα."

Εκτός του ότι είναι πολύ παρεμβατικές, πρώην στελέχη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου, ισχυρίζονται ότι οι "συνεργασίες" του Facebook για το μοίρασμα των δεδομένων μπορεί να παραβιάζουν και την ομοσπονδιακή νομοθεσία.
"Δίνει σε τρίτους την άδεια να συλλέγουν δεδομένα χωρίς την ενημέρωση ή την συναίνεσή σου" είπε ο David Vladeck, πρώην επικεφαλής του Γραφείου Προστασίας Καταναλωτών της Επιτροπής. "Δεν καταλαβαίνω πώς αυτή η μη συναινετική διάδοση των δεδομένων μπορεί να δικαιολογηθεί, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί συναίνεσης."

Ένας από τους πρώτους επενδυτές του Facebook, ο Roger McNamee λέει "δεν πιστεύω ότι είναι νόμιμο να συνάπτεις συνεργασίες για μοίρασμα προσωπικών δεδομένων, χωρίς την ενημέρωση και συναίνεση των χρηστών".
"Κανένας δεν πρέπει να εμπιστεύεται το Facebook, έως ότου αλλάξει το επιχειρηματικό του μοντέλο" κατέληξε ο McNamee.

Πηγή: commondreams
Μετάφραση: Μαντάτα

Σχόλια